سلام بر پسر فاطمه (س)

اللهم بلغ مولانا الامام الهادی المهدی، القائم بامرک

۶۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

یاران حضرت مهدی ( ارواحنا فداه) در روایات

امام علی علیه‌السلام درباره ویژگی یاران امام موعود می‌فرماید: «آنها مردانی هستند که خدا را آن‌چنان که شایسته است .

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

خواص دائم الوضو بودن

دیلمی از پیامبراکرم(ص) نقل می‌کند که خداوند می‌فرماید: «هر کسی وضویش را از دست بدهد و وضو نگیرد به من جفا کرده است و کسی که وضویش را از دست بدهد و دوباره وضو بگیرد و حداقل دو رکعت نماز نخواند بر من جفا کرده،‌ هر کس وضویش را از دست داد، تجدید وضو کرد و دو رکعت نماز خواند و پس از آن دعا نکرد بر من جفا کرده است و هر کس وضویش را از دست بدهد و پس از آن وضو بگیرد و نماز بخواند دعا کند و از حوائج دنیا و آخرتش چیزی بخواهد و من اجابت نکنم، من به او جفا کرده‌ام و من خدای جفاکار نیستم».

ادامه مطلب...
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تشرف علی بن مهزیار

علی بن مهزیار نقل می‌کند: من بیست مرتبه به حج بیت‌الله الحرام مشرف شدم و در تمام این سفرها قصدم دیدن مولایم امام زمان(ع) بود، ولی در این سفرها هرچه بیشتر تفحص کردم کمتر موفق به اثریابی از آن حضرت گردیدم. بالاخره مأیوس شدم و تصمیم گرفتم که دیگر به مکه نروم. وقتی که دوستان عازم مکه بودند، به من گفتند مگر امسال به مکه مشرف نمی‌شوی؟ گفتم: نه، امسال گرفتاری‌هایی دارم و قصد رفتن به مکه را ندارم.
شبی در عالم خواب شنیدم کسی می‌گوید: ای علی بن ابراهیم، خداوند به تو فرمان داده که امسال را نیز حج کنی.
آن شب را هر طور بود به صبح آوردم، و با امیدی مهیای سفر شدم، وقتی رفقا مرا دیدند تعجب کردند، ولی به آنها از علت تغییر عقیده‌ام چیزی نگفتم. شب و روز مراقب موسم حج بودم تا آنکه موسم حج فرارسید و کارم را آماده کرده، با دوستان به آهنگ حج، رهسپار مدینه شدم. چون به سرزمین مدینه رسیدم از بازماندگان امام حسن عسکری(ع) جویا شدم، اثری از آنها نیافتم و خبری نگرفتم. در آنجا نیز پیوسته در این باره فکر می‌کردم تا آنکه به قصد مکه از مدینه خارج شدم.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تشرف شیخ طه نجف(ره)

آقای قاضی حکایت  زیر را به نقل از حجت الاسلام سید صادق شیرازی در کتاب شیفتگان آورده اند:
« یکی از مؤمنین برایم از طرف سید جعفر بحرالعلوم قصه ای به شرح ذیل نقل نمود:
ایشان روزی در محضر آقای سید حسین بحرالعلوم نوه آیت الله سید علی بحرالعلوم نویسنده کتاب برهان الفقه بوده اند. 
سید حسین بحرالعلوم در اتاقی نشسته و از میهمانان و مراجعین استقبال می نمود در این بین یک مرتاض مسلمان هندی وارد شد وقتی که این مرتاض خودش را به آقای بحرالعلوم معرفی نمود چنین گفت: « من می توانم هر سؤالی را که از غیبیات داشته باشید با قلم و کاغذ جواب گویم و از آنان نیز خبر دهم ». 

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تشرف در روز عاشورا در حرم امام رضا (ع)

« مرحوم حاج سید محمد تقی مشیری که افتخار مصاحبت مرحوم آیت الله  سید علی مجتهد سیستانی را داشتند  در علم جفر مهارت و اطلاعی کامل داشت و مجهولاتی را به وسیله آن معلوم و گمشده هایی را پیدا می نمود. 
وی نقل می کرد:
 زمانی مبتلا به کسالت پا درد شدم به طوری که راه رفتن برایم مشکل بود و هر چه توانستم، معالجه کردم، بهتر نشد، تا جایی که گاهی مرا به دوش کشیده و می بردند و اغلب با کمک عصا به زحمت راه می رفتم. چاره آن را منحصر به تشرف خدمت حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف دیدم و راه تشرف را از طریق جفر یافته بودم. 

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تشرف شیخ انصاری (ره) به خدمت امام زمان (ع)

عالم ربانی  میرزا حسن آشتیانی، که از جمله شاگردان فاضل شیخ انصاری(ره) بود فرمود: 
« روزی با عده ای از طلاب در خدمت شیخ انصاری(ره) به حرم حضرت امیرالمومنین علیه السلام مشرف شدیم. 
بعد از دخول به حرم مطهر، شخصی به ما برخورد و به شیخ انصاری سلام کرد و برای مصافحه و بوسیدن دست ایشان جلو آمد. بعضی از همراهان برای معرفی آن شخص به شیخ عرض کردند: ایشان نامش فلان است و در جفر یا رمل مهارت دارد و ضمیر اشخاص را هم می گوید. 

شیخ چون این مطلب را شنید، تبسم کرد و برای امتحان، به آن شخص فرمود: من چیزی در ضمیرم گذراندم اگر می توانی بگو چیست؟ 
آن شخص بعد از کمی تأمل، عرض کرد: تو در ذهن خود گذرانده ای که آیا حضرت صاحب الامر علیه السلام را زیارت کرده ای یا نه؟ 
شیخ انصاری(ره) وقتی این را شنید حالت تعجب در ایشان ظاهر گشت؛ اگرچه صریحاً او را تصدیق نفرمود. آن شخص عرض کرد: آیا ضمیر شما همین است که گفتم؟ 
شیخ ساکت شد و جوابی نفرمود. 
آن شخص عرض کرد که درست گفتم یا نه؟ 
شیخ اقرار کرد و فرمود: خوب، بگو ببینم که دیده ام یا نه؟ 
آن شخص عرض کرد:اری، دو مرتبه به خدمت حضرت شرفیاب شده ای یک بار در سرداب ویک بار در جای دیگر.
شیخ چون این سخن را از او شنید، مثل کسی که نخواهد مطلب، بیشتر از این ظاهر شود، به راه افتاد. »

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اثبات حقانیت شیعه

شهید ثالث، قاضی نورالله شوشتری(ره) می فرماید: 
« بین اهل ایمان معروف است که یکی از علمای اهل سنت، که در بعضی از فنون علمی، استاد علامه حلی(ره) است کتابی در رّد مذهب شیعه امامیه نوشت و در مجالس و محافل آن را برای مردم می خواند و آنان را گمراه می نمود، و از ترس آن که مبادا کسی از علمای شیعه کتاب او را ردّ نماید، آن را به کسی نمی داد که نسخه ای بردارد. 

علامه حلی همیشه به دنبال راهی بود که کتاب را به دست آورد و رّد کند. ناگزیر رابطه استاد و شاگردی را وسیله قرار داد و از عالم سنی درخواست نمود که کتاب را به او امانت دهد. 

آن شخص چون نمی خواست که دست رد به سینه علامه حلی بزند، گفت: سوگند یاد کرده ام که این کتاب را بیشتر از یک شب پیش کسی نگذارم. 

مرحوم علامه همان مدت را نیز غنیمت شمرد. کتاب را از او گرفت و به خانه برد که در آن شب تا جایی که می تواند از آن نسخه بردارد. وقتی به نوشتن مشغول شد و شب به نیمه آن رسید، خواب بر ایشان غلبه نمود. همان لحظه حضرت صاحب الامر (عج) حاضر شدند و به او فرمودند: ((کتاب را به من واگذار وتو بخواب.))


علامه حلی خوابید. وقتی از خواب بیدار شد، نسخه کتاب از کرامت و لطف حضرت صاحب الامر علیه السلام تمام شده بود. 

البته این قضیه را به صورتهای دیگری هم بیان کرده اند؛ از جمله در کتاب قصص العلماء این طور آمده است که: 
« علامه حلی (ره) کتاب را توسط یکی از شاگردان خود که نزد آن عالم مخالف درس می خواند برای یک شب به عنوان عاریه به دست آورد و مشغول نسخه برداری از آن شد. همین که نصف شب گذشت، علامه بی اختیار به خواب رفت و قلم از دستش افتاد.
 وقتی صبح شد و وضع را چنین دید اندوهناک گردید؛ ولی وقتی کتاب را ملاحظه کرد، دید تمامش نوشته و نسخه برداری شده است و در آخر آن نسخه این جمله نوشته شده: 
کتبه م ح م د بن الحسن العسکری صاحب الزمان ( این نسخه را حجة بن الحسن العسکری صاحب الزمان علیه السلام نوشته است ). 
علامه فهمید که آن حضرت تشریف آورده اند و نسخه را به خط مبارک خود تمام نموده اند. »

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

شباهت قائم ال محمد (ص) با انبیاء

محمدبن مسلم می گوید: خدمت امام باقر علیه السلام رسیدم و می خواستم از قائم آل محمد(عج) سوال کنم اما امام باقر(ع) قبل از این که من سوال کنم، فرمود: ای محمد بن مسلم! در قائم آل محمد(عج) شباهتی با پنج تن از انبیاء وجود دارد: یونس بن متی و یوسف بن یعقوب و موسی و عیسی و محمد صلوات ا... علیهم. اما شباهت او با یونس بن متی آن است که وقتی پس از غیبت خود در کبر سن باز می گردد جوان است. 

اما شباهت او با یوسف بن یعقوب آن است که از عام و خاص غایب می شود و از برادران مختفی است و امر او بر پدرش هم پوشیده است با وجود آن که مسافت بین او و بین پدرش و خاندان و شیعیانش کم بود. اما شباهت او با موسی دوام خوف و طول غیبت و خفای ولادت و رنج شیعیانش پس از وی است که آزار و اذیت و خواری می بینند تا آن که خدای تعالی اذن ظهور دهد و او را بر دشمنانش نصرت و تأیید فرماید.

اما شباهت او با عیسی علیه السلام اختلافی است که درباره وی صورت می گیرد تا به غایتی که گروهی گویند متولد نشده است و گروهی گویند فوت کرده است و گروهی گویند کشته شده و به صلیب آویخته شده است و اما شباهت او با جدش محمدمصطفی صلی ا... علیه و آله خروج او با شمشیر است و این که او دشمنان خدا و رسولش و جباران و طاغوت ها را خواهد کشت و او با شمشیر و رعب یاری می شود و هیچ پرچمی از او باز نگردد و از علامات قیام او، خروج سفیانی از شام و خروج از یمن و صیحه آسمانی در ماه رمضان و ندای آسمانی است که منادی او را به نام خودش و نام پدرش می خواند.

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تکه تکه کردن بدن امام جواد (ع) توسط مامون لعنه الله ونجات ان حضرت

ام‏الفضل ملعونه می‏گوید: «من دایم جهت امام جواد علیه‏ السلام شیطانی می‏کردم و مراقب او بودم و بسیار حسودی می‏کردم. به پدر خود می‏گفتم ولی پدرم می‏گفت: «تحمل کن که او فرزند پیغمبر است.» 
روزی نشسته بودم ناگاه دختری از درب خانه داخل شد و به من سلام کرد. گفتم: «تو چه کسی هستی؟» 

ادامه مطلب...
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مروت حضرت علی (ع)

 لشکر معاویه و لشکر على علیه السلام در کنار فرات به یکدیگر نزدیک مى‏شوند.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

خشنودی از کار بد کاران

حضرت علی (ع) فرمودند: هر کس که به کار گروهى از مردم خرسند باشد، مانند آن است که در آن کار، با آنها همراهى کرده است ، هر کس در کار نادرست همراهى کند، براى او دو گناه خواهد بود: گناه همکارى در آن کار نادرست ، و گناه رضایت دادن به انجام آن .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اگر خدا شریکی داشت(ترجمه خطبه نهج البلاغه)

لو کان لربک شریک لاتتک رسله .
نامه / 31.
ترجمه :اگر پروردگارت شریکى مى داشت ، فرستادگان آن شریک (یعنى پیامبران آن خدا دیگر) نزد تو مى آمدند.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

براورده شدن حاجت از زبان شیخ بهایی

شیخ بهایى مى فرماید: 
هر که را مهمى پیش آید در بیابان خلوت چهار خط بکشد و یک خط در میان آنها ترسیم کند و او را قبر پیامبر - (صلى الله علیه و آله و سلم ) - فرض کند و نظر به خط مفروض نموده با اشاره به آن دوازده هزاربار بگوید: ((صلى الله علیک یا رسول الله ))حاجتش ‍ روا شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

نورانی شدن چهره در برزخ

ثورى مى گوید: یک سال در مراسم حج ، مردى را دیدم که هنگام طواف تنها ذکر صلوات در راه مى گوید. در وقوف عرفات هم فقط به این ذکر اکتفا مى کند، در مدینه نیز تنها ذکرش صلوات بود.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

صلوات

معاصر نورى در کتاب ((دارالسلام )) از شیخ احمد بن شیخ نقل کرده که : 
یکى از عارفین و دوستداران اهل بیت (علیهم السلام ) نزد من آمد پاره اى از فضایل صلوات بر پیامبر (صلى الله علیه و آله و سلم ) و اهل بیت او را بازگو کردم . 
او بسیار خوشحال شد و رفت . 

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دیدن مقصود درخواب

از على - (علیه السلام ) - روایت شده است که :
هرکس بخواهد خدا در خوابش به او نماید آن چه خواهد، پیش از خوابیدن شش رکعت نماز بخواند در رکعت اول حمد یکبار، والشمس هفت بار و در رکعت دوم حمد یکبار، واللیل هفت بار و در رکعت سوم حمد یکبار، والضحى هفت بار و در رکعت چهارم حمد یکبار، الم نشرح هفت بار، و در رکعت پنجم حمد یکبار، والتین هفت بار، و در رکعت ششم حمد یکبار، انا انزلنا هفت بار و وقتى نماز را تمام کرد خدا را ثنا گوید و صلوات بر پیغمبرش فرستد و آن گاه گوید:
اللهم رب محمد ورب ابراهیم وموسى ورب اسحق ویعقوب ورب جبراییل ومیکاییل واسرافیل وعزراییل ومنزل التورات والانجیل والزبور والفرقان العظیم اءرنى فى منامى اللیلة ما اءنت اعلم به منى
اگر در شب یکم تا سوم خواب دید که بهتر وگرنه به هفتم نرسد که به مقصود رسد.(منبع یا مجیر)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

حرز حضرت زهرا(س)

سید بن طاووس در مهج الدعوات براى رسول خدا صلى الله علیه و آله و ائمه هدى علیهم السلام به جهت هر یک حرزى روایت کرده از آن جمله حرز فاطمه زهرا علیهاالسلام است و آن به این الفاظ است : بسم الله الرحمن الرحیم ، یا حى یا قیوم برحمتک استغیث فاغثنى و لاتکلنى الى نفسى طرفة عین ابدا و اصلح لى شانى کله .( منبع سایت یا مجیر)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تسبیح تربت

امام صادق علیه السلام مى فرماید: سجده بر تربت قبر حسین علیه السلام تازمین هفتم را نور باران مى کند، و کسى که تسبیحى از خاک مرقد حسین علیه السلام با خود داشته باشد، تسبیح گوى حق محسوب مى شود، گرچه با آن تسبیح نگوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰