امام صادق (ع): هرکس شب بیست وسوم ماه رمضان هزار مرتبه انا انزلنا ه را بخواند بر یقین او افزون می شود و ولایت ما رابه طور خاصی می یابد واین به خاطر آن حقایقی است که درخواب مشاهده می کند هرکس درمکه هفتاد رکعت نمازگزارد ودرهررکعت قل هو الله احد وانا انزلناه وآیه سخره وآیه الکرسی را بخواند از دنیا نمی رود مگر شهید .اسماعیل بن سهل می گوید: به امام باقرنوشتم : مطلبی به من بیاموزد که با گفتن آن دردنیا وآخرت با ایشان باشم ، امام باقر (ع) با خط مبارک نوشتند: بسیارانا انزلناه بخوان وهمواره زبان خود را با استقفار تا زه نگهدار. 

امام صادق (ع) فرمود :

هرکسی درنمازواجب سوره قدر بخواند منادی ازطرف خداوند به او می گوید: خداوند گناهان گذشته تورا بخشید واعمال را ازنو آغاز کن .     بحارالانوارج 92/337

امام صادق (ع) : هرکس درهررکعت نافله سوره " قل هوالله احد وانا انزلناه وآیه الکرسی را بخواند ، به با عظمت ترین اعمال انسان ها دست یافته است مگردرمقایسه با کسی که همان عمل را یا بیشترازآن را انجام دهد .

امام زمان (ع) درتوقیع مبارک نوشته اند : اگرفردی درنمازسوره ای که دارای ثواب خاصی است ترک کند وبه جای آن قل هو الله احد ویا انا انزلناه بخواند خداوند ثواب هردو را به او می دهد .

از امام باقر علیه السلام روایت شده است: هر کس سوره انا انزلناه... را با صدای بلند بخواند مانند آن است که شمشیر خود را در راه خداوند عزو جل کشیده است(جنگ می کند). و هر کس این سوره را آهسته قرائت نماید مانند آن است که در راه خدا در خون خود آغشته شده است. و هر کس این سوره را ده بار بخواند خداوند گناهان او را می زداید و محو می کند

هر که این سوره را بخواند چنان است که تمام رمضان را روزه داشته و شب قدر را احیاء داشته است.هنگام خواب 11 بار قدر را بخواند که باری تعالی 11 ملک بر او گمارد که تا به صبح از شر شیطان نگه دارند.